Ο Jurgis Kairys γεννήθηκε στο Sharipovo, Krasnojarsk, της Σιβηρίας στις 6 Μαΐου 1952. Οι γονείς του εξορίστηκαν από σοβιετικούς από την πατρίδα τους τη Λιθουανία το 1951. Ο Jurgis επέστρεψε στο πατρικό του στο χωριό Berže της Λιθουανίας, το 1959 όταν ήταν 7 ετών. Είναι ένας από τους πιο διάσημους πιλότους αεροβατικών πτήσεων και έχει κερδίσει πάνω από 25 σημαντικούς τίτλους!
Έχει εφεύρει αρκετές αεροβατικές φιγούρες, όπως οι: “Slide Pass”(1992), "Kairys Wheel“(1987), "Small Loop”(1992) και ήτανε ο πρώτος πιλότος που κατάφερε να εκτελέσει με επιτυχία τη φιγούρα “Cobra”(1992) με προπελοφόρο αεροπλάνο σε αεροπορική επίδειξη στο Farnborough. Είναι επίσης ο πρώτος πιλότος που κατάφερε να αιωρεί το αεροπλάνο του σαν ελικόπτερο.
Ο Jurgis δεν είναι απλά μόνο ένας πιλότος αεροβατικών πτήσεων, αλλά και μηχανικός αεροσκαφών και έχει βοηθήσει στην κατασκευή των αεροβατικών αεροπλάνων Sukhoi Su-26, Su-29, και Su-31, ενώ έχει κατασκευάσει το δικό του αεροπλάνο αεροβατικών, το "Juka"!
Το FlightSimmer.GR σας παρουσιάζει τη συνέντευξη του Jurgis!
Στα παιδικά μου χρόνια, έβλεπα τα πουλιά να πετάνε στον ουρανό και αναρωτιόμουν πόσο ελεύθερα και ευτυχισμένα είναι. Το ενδιαφέρον μου για τις πτήσεις έγινε ακόμη πιο ισχυρό καθώς περπατούσα για να πάω στο σχολείο μου και παρατηρούσα τα αεροπλάνα να πετούν. Αργότερα βρέθηκα σε μια πτήση με αεροπλάνο αγροτικών χρήσεων από όπου είδα το χωριό μου μέσα από το cockpit ενός An-2, ήτανε φανταστικά για ένα αγόρι 12 ετών!!! Το 1973 αφού τελείωσα τις σπουδές μου στο Viborg, απέκτησα το επάγγελμα του μηχανικού αεροσκαφών. Δουλεύοντας σαν μηχανικός στο αεροδρόμιο του Kaunas, γράφτηκα στην αεροβατική ομάδα του Kaunas και άρχισα να πετάω εκεί το 1974.
Η εξέλιξή μου στην αεροβατική ήτανε πολύ γρήγορη και πετούσα 100 ώρες το χρόνο με αεροπλάνα όπως τα Zlin-326, Jak-18, Jak-50 στις αερολέσχες του Kaunas και του Vilnius. Από το 1976 έως σήμερα είμαι μέλος της εθνικής ομάδας αεροβατικών της Λιθουανίας. Από το 1977 ήμουν μέλος αντίστοιχα της Σοβιετικής εθνικής ομάδας, πετώντας Jak-50, Jak-55, Su-26 έως ότου η Λιθουανία ξανακερδίσει την ανεξαρτησία της το 1990. |
Αυτό είναι αλήθεια, η γνώση της αεροναυπηγικής και οι δυνατότητές της ήτανε τεράστια βοήθεια για μένα στην καριέρα μου στον αεραθλητισμό, στις δοκιμές αλλά και σαν εκπαιδευτής πιλότων. Με βοήθησε πάρα πολύ στην πρόοδό μου στην αεροβατική, ανοίγοντας νέες ιδέες, κατασκευάζοντας νέα αεροπλάνα, δοκιμάζοντάς τα και παρουσιάζοντάς τα σε αεροπορικές επιδείξεις με τις δικές μου αυθεντικές φιγούρες.
Το να πετάω σε αεροπορικές επιδείξεις για μένα είναι σα να παίζω σε ένα ωραία αγώνα ή σε θέατρο. Το σημαντικότερο για μένα, είναι η ποιότητα των πτήσεων. Λατρεύω το κοινό και τα συναισθήματά μου εξαρτώνται από τις αντιδράσεις του κόσμου. Είναι όμως επίσης σημαντικό τι βλέπουν και τι σκέφτονται οι επαγγελματίες του χώρου.
Η ασφάλεια πρέπει να είναι και είναι σε πρώτη προτεραιότητα. Η ασφάλεια εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, ο πιλότος είναι μόνο ένας από αυτούς, αλλά ο σημαντικότερος και πιο υπεύθυνος. Για να δημιουργήσεις και να βελτιώσεις νέες φιγούρες και προγράμματα επιδείξεων και έπειτα να τις πετάς σε χαμηλό ύψος, χρειάζεται χρόνος. Γενικά χρειάζονται χρόνια προτού ένας πιλότος να είναι έτοιμος να πετάει με ασφάλεια 100 μέτρα από το έδαφος, έπειτα χρειάζεται ακόμη περισσότερη προσπάθεια προτού πετάξει με ασφάλεια σε ακόμη χαμηλότερα ύψη. Για τους πιο έμπειρους πιλότους χρειάζονται απλά μερικές εκπαιδευτικές πτήσεις για να βελτιώσουν νέα πράγματα. |
Το FlightSimmer.GR ευχαριστεί το φίλο Jurgis Kairys για τη συνέντευξη αυτή και του εύχεται πάντα ασφαλής προσγειώσεις!
Μπορείτε να βρείτε το Jurgis Kairys στην επίσημη ιστοσελίδα του και στο Facebook.
Για το FlightSimmer.GR
Παναγιώτης Νάστος
Γιάννης Ευαγγελινός