FlightSimmer.GR
Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider
Συνέντευξη Luca Bertossio
"Concorde in Flight Simulator" by Κυπριανός Μπίρης
Συνέντευξη Jurgis Kairys
Συνέντευξη Svetlana Kapanina
Flight with TB20 SX-ATK
Εκπαίδευση

 

     STAR charts (Standard Terminal Arrival) είναι μια δημοσιευμένη διαδικασία που ακολουθείται από ένα αεροσκάφος για να προσεγγίσει στο αεροδρόμιο. Ουσιαστικά είναι η διαδικασία που συνδέει το τελευταίο σημείο του σχεδίου πτήσης, με την φάση προσέγγισης στον διάδρομο προσγείωσης.

     Μια τυπική διαδικασία STAR αποτελείται από ένα σύνολο από σημεία συνδεδεμένα με συγκεκριμένες πορείες, από το σημείο εισόδου στην τερματική περιοχή, μέχρι σε ένα σημείο κοντά στο αεροδρόμιο προορισμού που ονομάζεται IAF (Initial approach Fix) και είναι το σημείο που αρχίζει το επόμενο και τελευταίο κομμάτι της πτήσης που οδηγεί στο διάδρομο προσγείωσης.

     Στο άρθρο αυτό θα περιγράψουμε μια τυπική διαδικασία STAR από το αεροδρόμιο της Κέρκυρας (ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ).

 

 

     Στην κορυφή κάθε τέτοιου διαγράμματος από αριστερά προς τα δεξιά εμφανίζονται οι εξής πληροφορίες:

 

 

  1. Ονομασία κατά ICAO και IATA καθώς και η ονομασία του αεροδρομίου.
  2. Ημερομηνία έκδοσης του χάρτη.
  3. Αναγνωριστικό για το συγκεκριμένο χάρτη.
  4. Πόλη, χώρα που βρίσκεται το αεροδρόμιο.
  5. Το Apt Elev που είναι το ύψος του υψηλότερου σημείου των διαδρόμων του αεροδρομίου σε πόδια.
  6. Transition level και Transition altitude του αεροδρομίου. Μας αναφέρει ότι το Trans alt είναι στα 5000ft ενώ το Trans level ορίζεται από τον ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας. Στον χώρο αυτό επίσης αναφέρονται σημειώσεις που ισχύουν για τις διαδικασίες που περιγράφονται σε αυτό το chart.
  7. MSAMSADefinition: Minimum Safe Altitude...
    Διάγραμμα που προσδιορίζει τα ελάχιστα ασφαλή ύψη το για να έχουμε ένα ύψος ασφαλείας 1000 πόδια από οποιοδήποτε εμπόδιο βρίσκεται σε ακτίνα 25 ναυτικά μίλια από το ραδιοβοήθημα (στην προκειμένη περίπτωση το VOR GAR). Αυτό το διάγραμμα χρησιμοποιείται σε έκτακτες ανάγκες και δεν προσφέρει βοήθεια ναυτιλίας. Ο κύκλος που περιέχεται στο διάγραμμα χωρίζεται σε τομείς που στο καθένα ισχύει διαφορετικό ύψος. Κάθε τέτοιο ύψος ονομάζεται minimum sector altitude.
  8. Εδώ αναγράφονται οι STAR διαδικασίες που περιγράφονται στον χάρτη. Στον συγκεκριμένο έχουμε την PARAX 1T και PARNA 1T και VARDI 1T. Μέσα στην αγκύλη φαίνεται το πως θα βρούμε στο όνομα της διαδικασίας σε ηλεκτρονικά μέσα διαφόρων αεροπλάνων (FMS, GPS κ.α.). Από κάτω βλέπουμε σε ποιους διαδρόμους αντιστοιχούν οι παραπάνω STAR διαδικασίες.

 

     Στο επόμενο τμήμα αυτού του chart φαίνεται το διάγραμμα των τριών διαδικασιών που περιγράφονται στον χάρτη, από τα σημείο εισόδου στην τερματική περιοχής της Κέρκυρας PARAX, VARDI, PARNA. Όλες οι διαδικασίες καταλήγουν στο IAFIAFDefinition: Initial Approach Fix...
DIREX:

 

 

  1. Μέσα στην κίτρινη περιοχή φαίνεται η STAR PARAX 1T.
  2. Στην πράσινη περιοχή φαίνεται η  VARDI 1T.
  3. Στην μπλε περιοχή ή PARNA 1T.

 

     a. Πλαίσιο ραδιοβοηθήματος VOR. Σε αυτό αναγράφονται το όνομα του στο πάνω μέρος και από κάτω η συχνότητα και το όνομά του κατά ICAO. Επίσης βλέπουμε τον Morse κωδικό του και τις γεωγραφικές του συντεταγμένες. Το “D” υποδεικνύει ότι υπάρχει και DMEDMEDefinition: Distance Measuring Equipment...
 εξοπλισμός.  Η ροζέτα στο κάτω μέρος είναι το χαρακτηριστικό σχήμα που υποδηλώνει την θέση του VOR.

 

     b. Τα Fix points με το όνομά τους και τις γεωγραφικές συντεταγμένες τους. Στην περίπτωση του παραδείγματος. Η ονομασία δείχνει ότι η απόσταση του από το KRK VOR είναι 16 Nm και μέσα στην παρένθεση ότι απέχουν ακολουθώντας την διαδικασία 23 και 24 μίλια αντίστοιχα από το IAF.

     c. Με την ένδειξη αυτή ο χάρτης μας πληροφορεί ότι από το τμήμα αυτό της διαδικασίας θα πρέπει να μην κατέβουμε κάτω από to FL100 και το νούμερο ακριβώς από κάτω δείχνει την απόσταση σε μίλια από το προηγούμενο μέχρι το επόμενο fix point. Εδώ η απόσταση είναι 83 μίλια από το VARDI ως το D 16.0 KRK.

     d. Πορεία που θα πρέπει να ακολουθήσουμε σε εκείνο το σημείο ενώ η παχιά μαύρη γραμμή με το βέλος μας δείχνει πως πρέπει να κινηθούμε.

   

     e. Εδώ ο χάρτης αναφέρει ότι πρέπει να εκτελέσουμε ένα δεξιόστροφο ARC μια κυκλική πορεία δηλαδή με κέντρο το  GAR VOR και σε απόσταση από αυτό 20 μιλίων.
     f. Εδώ φαίνεται κάποια βοηθητική ένδειξη που αναφέρει σε πια radial βρίσκεται το σημεία {D119T} της ARC διαδικασίας σε σχέση με το GAR VOR.
     g. Με γκρι κύκλο φαίνεται η θέση του αεροδρομίου.

 

 

 Για το FlightSimmer.GR
  Γιάννης Ευαγγελινός