FlightSimmer.GR
Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider
Συνέντευξη Luca Bertossio
Συνέντευξη Jurgis Kairys
Συνέντευξη Svetlana Kapanina


     ο Σπύρος ΓάλλοςΟ Σπύρος Γάλλος γεννήθηκε το 1969 στην Αθήνα, σπούδασε στη Νομική Σχολή Αθηνών και ασκεί το επάγγελμα του δικηγόρου. Ξεκίνησε με την εξομοίωση πτήσεων από πολύ μικρή ηλικία, ενώ από το 2008 ασχολείτε ενεργά με τις online πτήσεις, τόσο ως πιλότος, όσο και ως ATC. Από το Φεβρουάριο του 2012, είναι ο πρόεδρος του Ελληνικού τμήματος του IVAO.

     Το FlightSimmer.GR σας παρουσιάζει την ενδιαφέρουσα συνέντευξη που παραχώρησε ο Σπύρος.

 

  •  Σπύρο πες μας αρχικά λίγα πράγματα για σένα. Πότε άρχισες να ενδιαφέρεσαι γενικά για την αεροπορία;

     Εν πρώτοις θα ήθελα να σας συγχαρώ για την τόσο ενδιαφέρουσα ιστοσελίδα σας την οποία παρακολουθώ, καθώς και να σας εκφράσω τις ευχαριστίες μου για την τιμή που μου κάνετε να με φιλοξενήσετε σ’ αυτήν, με την σημερινή συνέντευξη.

     H πρώτη επαφή μου με τα αεροπλάνα και την αεροπορία, ήταν θυμάμαι σε πολύ μικρή ηλικία (πρώτη ή δευτέρα δημοτικού), όταν οι γονείς μου, κάποια Κυριακή, με πήγαν στο αεροδρόμιο του Ελληνικού και δη στο good-bye, που τότε ήταν ακόμη προσβάσιμο στο κοινό, όπου για πρώτη φορά έβλεπα ζωντανά προσγειώσεις-απογειώσεις. Εντυπωσιάστηκα. Ωστόσο το πρώτο ουσιαστικό μου ενδιαφέρον για την αεροπορία ήρθε αρκετά αργότερα και δη σε ηλικία 10-11 ετών όταν για πρώτη φορά έπρεπε να μπω σε αεροπλάνο ως επιβάτης, για να συναντήσω τον πατέρα μου ο οποίος όντας πλοίαρχος του Εμπορικού Ναυτικού, είχε καταπλεύσει στο λιμάνι του Rotterdam. Η πρώτη μου πτήση ήταν για Ολλανδία με ένα DC8-63 της KLM. Πρωτόγνωρη εμπειρία, η απογείωση, η πτήση και η προσγείωση. Δεν σταμάτησα ούτε λεπτό να κοιτώ από το παράθυρο απ’ ότι θυμάμαι. Έκτοτε έκανα πολλές πτήσεις κυρίως Ολλανδία. Μέχρι και σήμερα, και λόγω της εργασίας μου, ταξιδεύω πολύ συχνά, οπότε το αεροπλάνο δεν λείπει από τη ζωή μου. Ήδη από την πρώτη πτήση, μου μπήκε το μικρόβιο της αεροπορίας, κάτι το οποίο κάποια στιγμή στην Γ’ Λυκείου σκέφθηκα να μετουσιώσω σε επάγγελμα, κάτι που τελικώς δεν κατέστη δυνατό, με δεδομένο το γεγονός ότι εκείνη την περίοδο δεν υπήρχαν αντίστοιχες σχολές στην Ελλάδα.

  • Πότε πρωτοασχολήθηκες με το flight simulator;

     Η πρώτη μου επαφή με το flight simulator, ανάγεται κάπου στα τέλη της δεκαετίας του 1980, σ΄έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή Commodore 64 στο σπίτι ενός φίλου. Θα πρέπει να ήταν το Flight Simulator 1. Η πρώτη επαφή μου με τον εξομοιωτή πτήσεων υπήρξε συναρπαστική, ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι ως προς τα γραφικά, με βάση τα σημερινά δεδομένα, έδειχνε …προϊστορικό.

     Μετά την απόκτηση του πρώτου μου ηλεκτρονικού υπολογιστή, ένα laptop Compaq το έτος 1995, με λειτουργικό Windows 95, το πρώτο πρόγραμμα που εγκατέστησα δε θα μπορούσε να είναι άλλο από το Flight Simulator. Θυμάμαι την ανυπομονησία μέχρι την εγκατάσταση των δισκεττών. Το FS 5.1 υπήρξε μια έκπληξη. Η πρώτη μου πτήση ήταν πραγματικά μια μοναδική εμπειρία. Το Meigs Field στο Σικάγο, που ήταν το default αεροδρόμιο εκκίνησης του FS5.1 είχε γίνει το δεύτερο σπίτι μου. Χαρακτηριστικά, όταν πριν από μερικά χρόνια βρέθηκα στο Chicago, επισκέφθηκα το συγκεκριμένο αεροδρόμιο, το οποίο πλέον έχει μετατραπεί σε πάρκο. Η συγκίνηση μου υπήρξε μεγάλη όταν αντίκρισα στην πραγματικότητα τα κτίρια που απεικονίζονταν στο πρώτο μου flight simulator. Και φυσικά δεν θα μπορούσαν να λείψουν οι σχετικές φωτογραφίες. Αυτή φυσικά ήταν η αρχή, μετά συνέχισα με το FS1998, FS2004 και FSX.

  • Πότε αποφάσισες να ασχοληθείς με τις online πτήσεις;

     Μετά από μια περίοδο που είχα εγκαταλείψει λίγο το simulator, κυρίως λόγω άλλων υποχρεώσεων, επανήλθα και μάλιστα με μεγαλύτερο κέφι. Σ΄ αυτό συνετέλεσε και η απόκτηση του FS2004, με τα πολύ καλύτερα γραφικά και εξομοίωση πτήσης σε σχέση με το FS98, το πλήθος freeware & Payware προγραμμάτων που προσέδιδαν μεγαλύτερη αληθοφάνεια στις πτήσεις. Στο πλαίσιο της αναζήτησης σκηνικών και liveries αεροσκαφών στο internet, το 2008, έπεσα τυχαία στην σελίδα την KLM Virtual. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να διευκρινίσω ότι ταξιδεύω πολύ συχνά τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδας, οι περισσότερες δε από τις πτήσεις μου εκτός Ελλάδας είναι κυρίως με την KLM. Καταλαβαίνετε πόσο ενθουσιάστηκα με την ιδέα συμμετοχής σε μια Virtual Αεροπορική εταιρία, με την οποία πετούσα και στην πραγματικότητα, ως επιβάτης φυσικά … Καθώς λοιπόν είχα εισέλθει στο registration form, και κατά την συμπλήρωση των στοιχείων μου ζητήθηκε το ID μου στον IVAO, προκειμένου να ολοκληρωθεί η εγγραφή. Έτσι ήρθα σε πρώτη επαφή με τον IVAO. H εμπειρία της online πτήσης έδινε μια διαφορετική διάσταση στην πτήση, έτσι όπως την ήξερα μέχρι τότε. Η ύπαρξη online ATC, η λοιπή αεροπορική κίνηση, προσέφερε μια διαφορετική εμπειρία σε αυτό που είχα μάθει όλα τα προηγούμενα χρόνια. Η πτήση έπαψε να είναι μόνο μια απογείωση και μία προσγείωση. Τώρα απαιτείτο σχεδιασμός, υπολογισμός καυσίμων, μελέτη των χαρτών, εξέταση των καιρικών συνθηκών στο αεροδρόμιο προορισμού, μελέτη πιθανών σημείων holding, σε περίπτωση κίνησης, προετοιμασία για τυχόν Go Around. Οφείλω να παραδεχτώ ότι από τότε άλλαξε η όλη μου στάση απέναντι στο Flight Simulator, το οποίο τελικά μπορεί να προσφέρει πολύ μεγάλες συγκινήσεις αν θέλεις πραγματικά να προσομοιώσεις μια πτήση ‘as real as it gets’.

     Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειώσω ότι κάποια στιγμή αναμίχθηκα και στο staff της συγκεκριμένης Virtual εταιρίας, την περίοδο δε 2010-2013 διετέλεσα πρόεδρος αυτής. Ωστόσο η μετάβαση στην θέση του Προέδρου στο Ελληνικό Τμήμα του IVAO το έτος 2012 και ο περιορισμένος πλέον χρόνος, με ανάγκασαν να εγκαταλείψω την θέση που είχα στην KLM Virtual, στην οποία φυσικά συνεχίζω να πετώ ως μέλος.

  • Σπύρο με το χέρι στη καρδία πες μας, προτιμάς να πετάς ή να είσαι ATC; Μπορείς να συγκρίνεις αυτά τα δύο;

     Ξεκίνησα κυρίως πετώντας. Η σύνδεσή μου με το δίκτυο του IVAO έγινε κυρίως για την ικανοποίηση του πάθους μου για εξομοίωση της πτήσης, με διαφόρους τύπους αεροσκαφών. Μην ξεχνάτε ότι ακόμη ταξιδεύω πολύ συχνά αεροπορικώς τόσο για επαγγελματικούς όσο και για λόγους αναψυχής, οπότε η σχέση μου με την πτήση, εικονική ή πραγματική, είναι άρρηκτα δεμένη με ένα μέρος της ζωής μου. Mε το ATC ξεκίνησα να ασχολούμαι κυρίως μετά το 2010, στο πλαίσιο κυρίως εκδηλώσεων που διοργανώνει το Ελληνικό Τμήμα του IVAO. Οφείλω να ομολογήσω ότι αρχικά δεν με ενθουσίαζε ιδιαίτερα η σύνδεσή μου ως εικονικός ΕΕΚ. H εικόνα μου άλλαξε μετά την πρώτη επίσκεψη στον Πύργο ελέγχου του Αεροδρομίου Ελ.Βενιζέλος. Καταλυτική ωστόσο υπήρξε η επίσκεψη στο ΚΕΠΑΘ, όπου πραγματικά θαύμασα το έργο των ΕΕΚ. Το γεγονός μάλιστα ότι η επίσκεψη έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου, μου δόθηκε η δυνατότητα να παραμείνω αρκετό χρονικό διάστημα στο χώρο των ραντάρ. Οι ΕΕΚ υπήρξαν πραγματικά πολύ φιλικοί και με διάθεση να απαντήσουν κάθε ερώτησή μου. Η τόσο εμπεριστατωμένη παρουσίαση της εργασίας τους, σε συνδυασμό με την παρακολούθηση της κίνησης σε πραγματικό χρόνο, υπήρξε ένα μεγάλο κίνητρο για να ασχοληθώ περισσότερο με το ATC, το οποίο πλέον έβλεπα τελείως διαφορετικά, σαν μια πρόκληση, ειδικά όταν υπάρχει μεγάλη εισερχόμενη και εξερχόμενη κίνηση.

     Τώρα ως προς την σύγκριση που με ρωτάτε, φοβάμαι ότι θα αδικούσα κάποιο από τα δύο. Άλλη χαρά σου προσφέρει η πτήση και άλλη η σύνδεση ως ΕΕΚ. Η σύνδεση στο δίκτυο ως ΕΕΚ προσφέρει μεγαλύτερη ένταση απ’ ότι η πτήση, απαιτεί προσήλωση στην οθόνη, και «γερά νεύρα» στην περίπτωση μεγάλης κίνησης. Μερικές φορές η σωστή διαχείριση της κίνησης είναι μεγάλη πρόκληση όπου δοκιμάζεσαι και φτάνεις στα όριά σου. Τα συναισθήματα αυτά δεν τα προσφέρει η πτήση. Η πτήση από την άλλη πλευρά, δημιουργεί άλλου είδους συναισθήματα, μια απελευθέρωση, μια αναμονή για άφιξη στον προορισμό …ένα ταξίδι στην Ιθάκη. Ο σχεδιασμός της πτήσης, η διαδικασία προετοιμασίας, και τέλος η ολοκλήρωση της όλης προεργασίας με την ίδια την πτήση, δημιουργούν μια άλλη μορφή ικανοποίησης. Επομένως και τα δύο έχουν την ομορφιά τους.

  • Ως τι θα παρακινούσες κάποιον να ασχοληθεί αναφορικά με τις online πτήσεις, ως πιλότο ή ως ελεγκτή;

     Εξαρτάται τι τον ενδιαφέρει περισσότερο. Η αλήθεια είναι ότι η επάνδρωση σταθμού ως εικονικός ΕΕΚ απαιτεί μελέτη, καλή γνώση της τερματικής του σταθμού, και φυσικά αρκετές ώρες ενασχόλησης για απόκτηση εμπειρίας. Ωστόσο το αποτέλεσμα θα αποζημιώσει τον ενδιαφερόμενο. Από την άλλη πλευρά και η εικονική πτήση, από τη στιγμή που θα γίνει online απαιτεί επίσης προετοιμασία, μελέτη κάποιων βασικών κανόνων επικοινωνίας, δυνατότητα μελέτης χαρτών για εκτέλεση διαδικασιών που θα δοθούν από τον ΕΕΚ. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να υπάρχει μεράκι για ενασχόληση. Είναι ένα hobby το οποίο, ανάλογα με τον βαθμό ενασχόλησης και εμβάθυνσης του κάθε χρήστη μπορεί να προσφέρει πολύ περισσότερα απ’ όσα φαινομενικά δείχνει. Προσωπικά θα παρακινούσα τον όποιο νέο χρήστη να ασχοληθεί και με τα δύο, ή τουλάχιστον να δοκιμάσει και τις δύο θέσεις. Είναι σίγουρο ότι σήμερα κάποιος, ο οποίος μπορεί να βλέπει με σκεπτικισμό και απροθυμία είτε την μία μορφή ενασχόλησης είτε την άλλη, όταν ασχοληθεί λίγο θ’ αλλάξει γνώμη. Αυτό άλλωστε συμβαίνει με όλα τα πράγματα στη ζωή.

  • Πότε και πώς έγινες πρόεδρος του IVAO HELLAS; Πες μας λίγα λόγια για τον τρόπο λειτουργίας του και τη δομή του.

     Με την ομάδα διαχείρισης του Ελληνικού Τμήματος του IVAO ξεκίνησα το 2010, όταν για πρώτη φορά τοποθετήθηκα ως Event Assistant Coordinator και την ίδια χρονιά μεταπήδησα στην θέση του Event Coordinator. Ήδη από τα μέσα του 2011 ο παλαιός Πρόεδρος του Ελληνικού Τμήματος του IVAO, λόγω προσωπικών του υποχρεώσεων δήλωσε πως σκόπευσε να αποχωρήσει από την θέση του. Τότε μου έγινε η πρόταση αν επιθυμώ να αναλάβω τα ηνία του Ελληνικού Τμήματος. Η πρόκληση υπήρξε μεγάλη και φυσικά αποδέχθηκα. Η πρότασή μου ως αντικαταστάτης του παλαιού προέδρου διαβιβάσθηκε στην κεντρική διοίκηση του IVAO, η οποία μετά την διενέργεια προφορικής συνέντευξης, με ενέκρινε και με όρισε ως πρόεδρο του Ελληνικού Τμήματος του IVAO τον Φεβρουάριο του 2012.

     Τώρα, η δομή του ΙVAO δεν είναι ιδιαίτερα πολύπλοκη. Από το έτος 2007 ο IVAO είναι αναγνωρισμένος Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός, με έδρα το Βέλγιο. Διοικείται από το Διοικητικό Συμβούλιο και την Γενική Συνέλευση, που ως στόχο έχουν την εκπλήρωση των σκοπών του Οργανισμού. Περαιτέρω σε επίπεδο καθημερινής διαχείρισης της λειτουργίας του Οργανισμού έχουν θεσμοθετηθεί Κεντρικά Τμήματα τα οποία είναι υπεύθυνα για την καθημερινή εύρυθμη λειτουργία του Οργανισμού, αποτελούμενα μεταξύ άλλων από την ομάδα των Executives, το Τμήμα Εκπαίδευσης, Τμήμα Εκδηλώσεων, Τμήμα Ειδικών Επιχειρήσεων, Tμήμα Πτητικών Διαδικασιών, Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων, Tμήμα Logistics, Web, Network κτλ. Τα συγκεκριμένα τμήματα λειτουργούν αυτόνομα υπό τον έλεγχο των Executives, όντας οι τελευταίοι υπόλογοι στο Δ.Σ. του Οργανισμού. Τέλος σε επίπεδο τοπικό λειτουργούν άνω των 60 Εθνικών Τμημάτων, ένα ανά χώρα. Το κάθε εθνικό Τμήμα διαθέτει το δικό του τμήμα εκπαίδευσης, εκδηλώσεων, πτητικών διαδικασιών, ειδικών επιχειρήσεων κτλ. Η διοίκηση του κάθε τοπικού τμήματος είναι υπόλογος στα Executives, τα οποία οφείλει να ενημερώνει ανά τακτά χρονικά διαστήματα για την πρόοδο του τμήματος, σε επιμέρους συναντήσεις που διοργανώνονται από τα Executives.

     Το έτος 2011 εξελέγη μέλος της Γενικής Συνέλευσης μετά από ψηφοφορία που διεξήχθη μεταξύ των μελών της ΓΣ και παραμένω μέχρι και σήμερα. Αντικείμενο της Γ.Σ. είναι η επεξεργασία των γενικών κανονισμών και τυχόν τροποποιήσεις του καταστατικού του Οργανισμού, έγκριση προϋπολογισμού, απολογισμού, εκλογή μελών Διοίκησης καθώς και άλλα θέματα διοικητικού ενδιαφέροντος. Αντίστοιχα το Δ.Σ. είναι υπεύθυνο για την διοίκηση του Οργανισμού, θέση σε εφαρμογή των νέων κανονισμών, ενώ διαθέτει και το δικαίωμα ελέγχου των Προέδρων και Αντιπροέδρων των Κεντρικών Τμημάτων και πρωτίστως των Executives.

  • Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι το έργο σου εκεί;

     Απαιτεί καθημερινή ενασχόληση, έστω και μικρή, για την απρόσκοπτη λειτουργία του Τμήματος. Υπάρχουν εύκολες και δύσκολες στιγμές. Μην ξεχνάς ότι πρόκειται για ένα παγκόσμιο δίκτυο με συνολικά 170.000 περίπου εγγεγραμμένα μέλη, που εξομοιώνει την πραγματικότητα σε επίπεδο πτητικό και ΕΕΚ. Είναι αναμενόμενο να εκδηλώνονται κάποιες φορές συμπεριφορές που επιχειρούν να μεταφέρουν προβλήματα της πραγματικής ζωής, στους εικονικούς ουρανούς. Ο Οργανισμός είναι ιδιαίτερα αυστηρός με τέτοιες συμπεριφορές. Αντίστοιχα και η θέση μας είναι δυσάρεστη όταν θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε τέτοια φαινόμενα. Ευτυχώς, οφείλω να ομολογήσω, ότι μέχρι σήμερα, τουλάχιστον από την πλευρά των μελών του Ελληνικού Τμήματος δεν είχαμε να αντιμετωπίσουμε τέτοιας φύσης προβλήματα, γεγονός που αποδεικνύει την ωριμότητα των μελών, ανεξαρτήτου ηλικίας.

     Οι ευχάριστες στιγμές σίγουρα είναι πολύ περισσότερες καθιστώντας το έργο μας εύκολο. Η αναγνώριση των προσπαθειών μας, ειδικά όταν δεχόμαστε επαίνους για την εργασία που γίνεται στο Ελληνικό Τμήμα, είτε μετά από διοργάνωση κάποιας εκδήλωσης, είτε έμπρακτα όταν κατά καιρούς το τμήμα μας επιλέγεται για την πιλοτική εφαρμογή κάποιων καινούργιων προγραμμάτων του IVAO, αποτελεί την μεγαλύτερη ανταμοιβή. Μεγάλη χαρά και μια από τις αλησμόνητες εμπειρίες που από την συγκεκριμένη θέση είναι μια σειρά παρουσιάσεων που κάναμε σε σχολεία της Αθήνας, στο πλαίσιο προγράμματος της ΕΕ και του Υπουργείου Παιδείας με θέμα την αεροπορία. Κατάπληξη μου προξένησε το ενδιαφέρον τόσο των μαθητών, όσο και των δασκάλων τους, για το κομμάτι της αεροπορίας, οι απορίες και εύστοχες ερωτήσεις των μαθητών που μας ετέθησαν και μεγάλη χαρά απαντούσαμε, δίδοντάς μας σαφή μηνύματα ότι το ενδιαφέρον για την αεροπορία είναι υπαρκτό, αρκεί να δοθεί η αφορμή για να εκδηλωθεί. Μετά το πέρας τέτοιων εκδηλώσεων κάθε κόπος ή κούραση ξεχνιέται και μένει η όμορφη ανάμνηση του αποτελέσματος.

  • Πως χαρακτηρίζεις την πορεία του οργανισμού όλο αυτό το διάστημα;

     Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια αύξηση της κίνησης στο δίκτυο του IVAO. Τις ώρες αιχμής, που είναι κυρίως οι απογευματινές ώρες από τις 18.00-22.00 ο μέσος όρος συνδέσεων στο δίκτυο είναι περίπου 1.100 μέλη online. Μέχρι πρότινος η εναέρια περιοχή της Ευρώπης και η περιοχή της Λατινικής Αμερικής ήταν τα δυνατά σημεία του IVAO με κάλυψη ΕΕΚ και πολύ κίνηση. Ωστόσο την τελευταία διετία, υπάρχει σημαντική αύξηση της κίνησης και των ΕΕΚ στον χώρο της Βορείου Αμερικής και Νοτιοανατολικής Ασίας, όπως Ινδονησία και Χονγκ Κόνγκ. Πιστεύω ότι σ’ αυτό έχει συντελέσει σε μεγάλο βαθμό η συγκεκριμένη δομή του IVAO που αφενός προτρέπει, μέσω των ενεργών εθνικών τμημάτων, την αύξηση της κίνησης, και αφετέρου η δυνατότητα μέσω της Γενικής Συνέλευσης, για όποιο μέλος επιθυμεί, να συμμετέχει ενεργά στο κέντρο των αποφάσεων του IVAO. Η έντονα δημοκρατική μορφή ανάπτυξης του IVAO πιστεύω ότι συντελεί σημαντικά στην παρατηρούμενη αύξηση των ενεργών μελών.

  • Τα σχέδια για το μέλλον του IVAO HELLAS;

     Η δουλειά στο Ελληνικό Τμήμα του IVAO δεν τελειώνει ποτέ. Πέραν της διαχείρισης της καθημερινότητας με εκπαιδεύσεις, εκπαιδευτικές βραδιές, διοργάνωση εκδηλώσεων τόσο διαδικτυακών όσο και live, όπως επισκέψεις σε αεροδρόμια, κοπή πίτας, μουσεία αεροπορίας, βελτίωση των παρόντων υποδομών, στόχος μας είναι να έρθουμε πιο κοντά με αυτούς που επιθυμούν να ασχοληθούν με την εξομοίωση της πτήσης αλλά δεν ξέρουν που πρέπει να απευθυνθούν. Θέλουμε να τους δείξουμε ποιοι είμαστε, τι κάνουμε, και να τους πούμε ότι είμαστε εδώ. Στις Βόρειο και Κέντροευρωπαϊκές χώρες η online εξομοίωση πτήσης ή ΕΕΚ συνιστά ένα γεγονός γνωστό ακόμη και σε αυτούς που δεν ασχολούνται ιδιαίτερα με το συγκεκριμένο hobby, χαρακτηριστικά θα αναφέρω το FS Weekend στην Ολλανδία που συγκεντρώνει χιλιάδες επισκεπτών από πολλές Ευρωπαϊκές χώρες. Σ΄ αυτό φυσικά συντελεί και η έντονη αεροπορική παιδεία που υπάρχει στις χώρες αυτές κάτι στο οποίο δυστυχώς εδώ υστερούμε. Θέλω να πιστεύω ότι με το Athens Flying Week καθώς και με μερικές ακόμη εκδηλώσεις που έχουν ξεκινήσει να διοργανώνονται τα τελευταία χρόνια σε διάφορα μέρη της Ελλάδας, θα αποτελέσουν το έναυσμα για την ενασχόληση περισσοτέρων Ελλήνων με την εξομοίωση πτήσης.

  • Σπύρο πότε βρέθηκες σε δύσκολη στιγμή στο FS, τόσο ως πιλότος όσο και ως ATC;

     Ως πιλότος δεν ξέρω αν ήταν δύσκολη στιγμή ή απλώς αστεία, όταν κατά τη διάρκεια διοργανωθείσας εκδήλωσης διάσχισης του Ατλαντικού Ωκεανού ακολουθώντας την διαδικασία των NAT, μετά από ένα position report προς το Shanwick OCA, κόπηκε το καλώδιο των ακουστικών με αποτέλεσμα μέχρι το επόμενο position report που θα έκανα σε περίπου 40 λεπτά να πρέπει με κάποιο τρόπο να βρω ακουστικά. Τελικά η λύση που προκρίθηκε, μπήκα στο αυτοκίνητο και έτρεξα στο πλησιέστερο κατάστημα για να αγοράσω νέα ακουστικά. Οριακά πρόλαβα να γυρίσω πίσω, για να δώσω το επόμενο report. Αυτό πραγματικά το θυμάμαι πολλές φορές και γελάω.

     Ως ATC θυμάμαι ότι μία από τις δυσκολότερες στιγμές ήταν κατά τη διάρκεια μια εκδήλωσης που είχαν διοργανώσει τα κεντρικά του IVAO και περιελάμβαναν και την επάνδρωση του αεροδρομίου της Αθήνας. Έχοντας επανδρώσει την θέση του Director στο LGAV_APP, είχα να αντιμετωπίσω, μαζί με τους υπόλοιπους ΕΕΚ που επάνδρωναν τις αντίστοιχες θέσεις, την άφιξη περίπου 150 εισερχομένων πτήσεων από κάθε μέρος της Ευρώπης, Αφρικής και Μέσης Ανατολής και γύρω στις 60 εξερχόμενες, σ’ ένα χρονικό διάστημα περίπου 2 ωρών, και ειδικά κάποιες συγκεκριμένες στιγμές που η καλύτερη λύση φάνταζε ένα ….disconnect! Ωστόσο μετά το πέρας της εκδήλωση η ικανοποίηση υπήρξε τεράστια για όλη την ομάδα που επανδρώσαμε το αεροδρόμιο Αθηνών εκείνη την ημέρα. Και φυσικά η ικανοποίηση υπήρξε ακόμη μεγαλύτερη όταν δεχθήκαμε τα επαινετικά σχόλια των μελών που συμμετείχαν στην εκδήλωση καθώς των κεντρικών για την διαχείριση τόσο μεγάλης κίνησης.

  • Πως προβλέπεις ότι μπορεί να εξελιχθεί το hobby μας στην Ελλάδα; Έχει παίξει ρόλο η κρίση στο hobby μας;

     Δεν θέλω να είμαι ούτε αισιόδοξος ούτε απαισιόδοξος. Η εξέλιξη του hobby μας προϋποθέτει μεγαλύτερη προβολή του. Έχω παρατηρήσει ότι μετά από εκδηλώσεις όπως το FSWeekend, ή κάποια αφιερώματα που είχαν γίνει σε πρωινή ζώνη της τηλεόρασης πριν από μερικά χρόνια, είχαν σαν αποτέλεσμα το αμέσως επόμενο διάστημα να αυξηθούν κάθετα οι εγγραφές νέων μελών.  Η προβολή του hobby μας είναι μιας από τις βασικές προτεραιότητές μας και στον IVAO, προκειμένου να προσελκύσουμε νέα μέλη να απολαύσουν τις χαρές της online εξομοίωσης πτήσης σε συνθήκες  έντασης,  κίνησης εξομοιώνοντας όσο το δυνατόν περισσότερο την πραγματικότητα.

     Η κρίση δεν νομίζω να έχει παίξει ιδιαίτερο ρόλο στο Hobby, καθόσον τουλάχιστον για το ξεκίνημα δεν είναι τόσο απαιτητικό. Έναν υπολογιστή και μία σύνδεση internet, έχουν οι περισσότεροι. Το βασικό πρόγραμμα FSX, X-PLANE κτλ. δεν είναι ιδιαίτερα ακριβό, επομένως πιστεύω, ότι για αρχή τουλάχιστον το κόστος είναι  διαχειρίσιμο. Φυσικά η προσθήκη επιπροσθέτων add on αεροσκαφών και αεροδρομίων, για μεγαλύτερη αληθοφάνεια στην εξομοίωση σίγουρα αυξάνει το κόστος, αλλά αυτό έγκειται  στην δυνατότητα του κάθε χρήστη. Ως προς το σκέλος του ATC, το πρόγραμμα διαχείρισης της κίνησης και  σύνδεσης στο δίκτυο του IVAO  είναι δωρεάν. Επομένως θέλω να πιστεύω ότι το μόνο που χρειάζεται είναι θέληση και μεράκι για το hobby του.

  • Πολλοί, μεταξύ των οποίων και εμείς, αναρωτιόμαστε πως θα ήτανε το hobby αν υπήρχε μόνο ένα online δίκτυο. Τι πιστεύεις εσύ; Θα ήτανε καλύτερο για το hobby μας;

     Η προοπτική ενός δικτύου είναι μια σκέψη που έχει περάσει πολλές φορές από το μυαλό μου και έχει συζητηθεί κατά καιρούς κατά κόρον τόσο στον IVAO όσο και στην VATSIM. Από την μια πλευρά τα οφέλη από την ύπαρξη ενός κοινού δικτύου σίγουρα θα ήταν πολλά από πλευράς περισσότερης κίνησης, μεγαλύτερης κάλυψης σε επίπεδο ΕΕΚ, μεγαλύτερης αληθοφάνειας στις πτήσεις μας. Από την άλλη πλευρά, με τις παρούσες δομές και στα δύο δίκτυα νομίζω ότι αυτό είναι λίγο δύσκολο να επιτευχθεί, και κάποιες συγκρούσεις θα ήταν αναπόφευκτες. Εδώ και μέσα στον ίδιο οργανισμό όταν επιχειρείται κάποιας μορφή συγχώνευσης τμημάτων ξεκινά σωρεία συζητήσεων αμφισβητήσεων που οδηγεί αναπόφευκτα σε συγκρούσεις και μερικές φορές σε εκ νέου διασπάσεις. Υπάρχει τέλος και η άποψη ότι μέσα από την ύπαρξη δύο δικτύων εξυπηρετείται ο ανταγωνισμός, με αποτέλεσμα και τα δύο να προσπαθούν να βάζουν τον καλύτερο εαυτό τους, προς όφελος των χρηστών που έχουν την δυνατότητα επιλογής.

     Προσωπικά θα στήριζα μια στενότερη συνεργασία καθώς και την  προοπτική ένωσης των δυο δικτύων μέσα στο πλαίσιο του αμοιβαίου σεβασμού μεταξύ των μελών των δύο δικτύων σε όλες τις βαθμίδες, αφού στόχος και των δύο είναι η εξομοίωση του hobby μας ‘as real as it gets’ , και πιστεύω ότι ο καθένας από μας , αν πραγματικά αγαπάει την εξομοίωση πτήσεων και ΕΚΚ, θα στήριζε μια τέτοια πρωτοβουλία.

  • Σου έχει περάσει ποτέ από το μυαλό να ασχοληθείς με την πραγματική αεροπορία;

     Σαφέστατα και μάλιστα όχι μόνο έχει περάσει, αλλά πέρσι το φθινόπωρο ήμουν έτοιμος να ξεκινήσω. Δυστυχώς όμως, κάποιες αλλαγές στο εργασιακό επίπεδο είχαν ως αποτέλεσμα την υποχρέωση αφιέρωσης περισσότερου χρόνο στις επαγγελματικές μου υποχρεώσεις με αποτέλεσμα να μην υφίσταται προς το παρόν αρκετός χρόνος για την ενασχόλησή μου με το PPL. Ωστόσο αποτελεί προτεραιότητά μου για το άμεσο μέλλον.

  • Πες μας αν έχεις εμπειρίες έχοντας πετάξει με κάποιο πραγματικό αεροπλάνο στο cockpit.

     Πριν από μερικά χρόνια κατά την επίσκεψή μου στο Aviodrome στο Lelystad της Ολλανδίας είχαν την ευκαιρία να πετάξω με ένα Ceesna και να κάνουμε κάποιους κύκλους αεροδρομίου. Εμπειρία (στο jumpseat) αεροσκαφών (Β738, Β744, κτλ.) υπάρχουν αρκετές, ιδιαίτερα παλαιότερα που η πρόσβαση στο cockpit εν πτήσει ήταν πολύ πιο εύκολη απ’ ότι σήμερα. Η τελευταία μου επίσκεψη ήταν σε πτήση της Cathay με Β744 από Hong Kong για Bangkok και οφείλω να ομολογήσω ότι υπήρξε μια καταπληκτική εμπειρία!

 

     Ευχαριστούμε θερμά τον Σπύρο για τη συνέντευξη και του ευχόμαστε καλή συνέχεια στο δύσκολο πόστο του.

 

Για το FlightSimmer.GR
  Γιάννης Ευαγγελινός   
  Παναγιώτης Νάστος