FlightSimmer.GR
Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider
Συνέντευξη Luca Bertossio
Συνέντευξη Jurgis Kairys
Συνέντευξη Svetlana Kapanina

   


Ο Σάκης Γαλάνης γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Τελείωσε το 58ο δημοτικό και το 4ο γυμνάσιο και λύκειο Θεσσαλονίκης. Η μεγάλη αγάπη του για την αεροπορία τον έκανε να δηλώσει μόνο μια σχολή στο μηχανογραφικό του για την ένταξή του σε πανεπιστημιακή σχολή και αυτή φυσικά δεν ήτανε άλλη από τη Σχολή Ικάρων. Και αυτό γιατί παρόλο που δεν του άρεσε η πολεμική αεροπορία, ήταν ο μόνος τρόπος για να βρεθεί στην πολιτική. Έγραψε πολύ καλά σε όλα τα μαθήματα, εκτός από τα μαθηματικά και δυστυχώς δεν κατάφερε να περάσει.

      Τελειώνοντας το σχολείο, αλλά και τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις, έφυγε για την Αμερική για 5 χρόνια, όπου και σπουδάσε οικονομικά στη Νέα Υόρκη. Γυρνώντας πίσω στην Ελλάδα άρχισε να εργάζεται ως επί των πλείστων σαν πωλητής σε διάφορες εταιρείες. Έτσι έστω και αργά αποφάσισε να ασχοληθεί με αυτό που αγάπησε από μικρός, την αεροπορία. Όπως χαρακτηριστικά μας λέει ο ίδιος "Καλύτερα να μετανιώσεις για κάτι που έκανες, παρά να μετανιώσεις για κάτι που δεν έκανες”.

 

 

  

  • Σάκη πες μας, πότε άρχισες να ενδιαφέρεσαι για την αεροπορία;

     Ο χώρος της αεροπορίας με εξιτάριζε από πολύ μικρή ηλικία, από μικρό παιδί! Είχα μάθει όλα τα αεροπλάνα και με το που έβλεπα αεροπλάνο στον ουρανό μπορούσα να καταλάβω τι τύπος είναι. Λόγω όμως του ότι εκείνη την εποχή έπρεπε να περάσεις στην σχολή Ικάρων για να βρεθείς αργότερα στην πολιτική αεροπορία, η μόνη λύση ήταν να φύγω στο εξωτερικό κάτι που δεν ήθελα να κάνω εκείνη την εποχή.

     Πολύ αργότερα, προσπαθώντας και πάλι να βρω κάποιες άκρες, είδα ότι υπήρχαν μερικές σχολές στην Ελλάδα όπως η Egnatia στη καβάλα. η F.A.S  στη Ρόδο και η Global στην Αθήνα, αλλά και πάλι δεν ήθελα τότε ακόμη να αφήσω τη Θεσσαλονίκη. Μέχρι που πρόσφατα ανακάλυψα την Aeolus που ήταν η πρώτη σχολή στη Θεσσαλονίκη, όπου και κατέληξα εκεί περίπου πριν από ενάμιση χρόνο παίρνοντας το πτυχίο ερασιτέχνη πιλότου PPL.

     Από τότε βέβαια έχουν γίνει άλλες 3 ιδιωτικές σχολές στην Θεσσαλονίκη, η Olympus, η Horizon και η Skies, στην οποία είμαι πλέον τώρα, όπου και εκπαιδεύομαι για το πτυχίο επαγγελματία πιλότου ATPL. Ο λόγος που επέλεξα την Skies ήταν καθαρά λόγω στόλου και εγκαταστάσεων, καθώς έχουν ένα πολύ καλό simulator, που ξεπερνάει σε αξία τα 500,000 ευρώ, αντάξιο των αντίστοιχων simulator μεγάλων αεροπορικών εταιρειών, με τη μόνη διαφορά ότι δεν είναι movable αλλά steady. Η σχολή επιχειρεί στο Διεθνές αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης.

  • Πότε αποφάσισες να πας για επαγγελματίας πιλότος; Ήθελες να πάρεις κατευθείαν το ATPL ή σου ήρθε η επιθυμία αφού πρώτα πήρες το PPL;

     Αποφάσισα να πάω για επαγγελματίας πιλότος πριν από ενάμιση χρόνο περίπου, που βρήκα όπως είπα πριν τη σχολή στη Θεσσαλονίκη και ξεκίνησα εκεί. Ξεκίνησα κατευθείαν για το ATPL, απλώς υπάρχουνε 2 προγράμματα, τα modular και τα intergraded.

     Στα intergraded κάνεις κατευθείαν όλο το ATPL, χωρίς να πάρεις PPL και πρέπει να παρακολουθείς τα μαθήματα μέσα στη σχολή. Αντίθετα στα modular, ξεκινάς κάνεις το PPL και το ATPL μπορείς να το κάνεις και ως "distance learning", όπως το κάνω εγώ.

  • Επηρεάστηκες από κάτι ή από κάποιον στην απόφασή σου αυτή;

     Όχι δεν επηρεάστηκα από κάποιον, είναι η αγάπη μου για το αεροπλάνο βασικά, το είχα πάντα στο μυαλό μου και γιατί ήταν κάτι που πάντα ήθελα να κάνω.

  • Πρωτοασχολήθηκες με το real ή με το flight simulator;

     Η αλήθεια είναι ότι ξεκίνησα από το flight simulator και μπήκα στο "τρυπάκι" μετά της real. Ήταν πριν αρκετά χρόνια. Η έκδοση ήτανε το FS2000 νομίζω του οποίου φυλάω ακόμη το cd!

  • Πες μας πως αξιολογείς μια πτήση με flight simulator σε σχέση με το real. Θεωρείς ότι είναι η μέρα με τη νύχτα;

     Όχι μέρα με τη νύχτα δε μπορώ να πω ότι είναι, απλά είναι λίγο πιο σύνθετες οι διαδικασίες στην πραγματική αεροπορία. Για παράδειγμα και να χάσεις 500 πόδια σε μια πτήση ή σε μια διαδικασία, στο flight simulator δε θα γίνει και τίποτα, αλλά σε πραγματικές συνθήκες θα έχει κάποιον να φωνάζει στα αυτιά σου γιατί ανέβηκες ή γιατί κατέβηκες. Δηλαδή έχει να κάνει περισσότερο με την αυστηρότητα των κανόνων.

     Μπορεί να εξομοιωθεί βέβαια και αυτό μέχρι ένα σημείο, εξαρτώμενο βέβαια από το πόσο ένας εικονικός πιλότος θέλει και μπορεί να εμβαθύνει αρκετά στις συνθήκες εξομοίωσης. Επίσης όπως είναι λογικό, υπάρχουν διαφορές στις ανθρώπινες αισθήσεις, δηλαδή αίσθηση χώρου, φόβου, άγχους, κλπ. καθώς και της αίσθησης του traffic κοντά σε ένα αεροδρόμιο. Για παράδειγμα σε μια πτήση που κάναμε στην Κέρκυρα στο Flight Simulator και χρειαζόταν να κάνουμε circle to land, ήτανε πολύ  δύσκολότερο από ότι στην πραγματικότητα, γιατί στην ουσία στον εξομοιωτή δεν μπορείς να έχεις την ορατότητα που έχεις στην πραγματικότητα! Σε μια πραγματική αντίστοιχη πτήση, μπορείς να ρίξεις μια λοξή ματιά ή να γυρίσεις στιγμιαία το κεφάλι σου και να καταλάβεις που είσαι, ενώ στο Flight Simulator είναι πάρα πολύ δύσκολο να το πετύχεις αυτό!

  • Πες μας κάποιες στιγμές που τα βρήκες δύσκολα σε μια πραγματική πτήση;

     Ήταν μια αναχώρησή μου από το αεροδρόμιο των μεγάρων. Υπήρχε δυσκολία βέβαια και στην προσγείωση, λόγω ενός τρελού crosswind που σε συνδυασμό με το gusting υπερέβαινε κατά 3-4 κόμβους το demonstrate του αεροσκάφους, αλλά στην αναχώρηση υπήρχαν πολύ ισχυρές αναταράξεις σε σημείο που όταν ηρέμησε το αεροπλάνο, φτάνοντας περίπου στην Χαλκίδα, ο ιδρώτας έσταζε από το χέρι μου σα νερό.

     Μια δεύτερη εμπειρία που θυμάμαι ως εκπαιδευόμενος ακόμη, πριν καν πάρω το PPL, ήταν στο αεροδρόμιο Μακεδονία όπου έπρεπε να ελέγξω  στην προέκταση του διαδρόμου 16 τον ασύρματο, διότι έκανε παράσιτα σε απόσταση 3-4 μιλίων. Οι καιρικές συνθήκες ήτανε τραγικές και ενώ μου δώσανε οδηγίες μετά την απογείωση να είμαι στα 1500 πόδια όταν φτάσω στα 8 μίλια, εγώ πήγα έως τα 3,5 μίλια και το ύψος μου ήτανε ακόμη γύρω στα 800 πόδια! Δε μπορούσα να ανέβω παραπάνω και γύρισα πίσω, λόγω πάλι των αναταράξεων και τις ισχυρής καταιγίδας. Μάλιστα πίσω μου ήρθε να προσγειωθεί ένα ATR72 και ανέφερε turbulence και windshear στην τελική ενώ εγώ φανταστείτε ήμουνα με ένα Cessna 172!

  • Τρομερή εμπειρία! Πότε βρέθηκες αντίστοιχα σε "δύσκολη" στιγμή, πετώντας στο flight simulator;

     Η μεγαλύτερη δυσκολία μου ήτανε όταν ξεκίνησα με το Boeing 777 από την Θεσσαλονίκη για να κατέβω στο Ηράκλειο και έμεινα από καύσιμα στον αέρα! Το λάθος βέβαια ήταν ότι η μονάδα μέτρησης καυσίμων στο αεροπλάνο ήταν σεταρισμένη σε λίβρες ενώ εγώ πίστευα ότι ήταν σε κιλά, οπότε στην ουσία πήρα περίπου τα μισά από όσα έπρεπε! Το πάλεψα βέβαια φτάνοντας σχεδόν μέχρι τη τελική του 09 αλλά δυστυχώς βρέθηκα στο νερό!

     Μια δεύτερη εμπειρία ήταν όταν πήγα για πρώτη φορά, σε online πτήση πάντα, στην Βιέννη όπου χάθηκα μέσα στο αεροδρόμιο και ήρθε και με πήρε follow me Car. το οποίο εξομοιώνετε στο δίκτυο του IVAO.

  • Θα πρότεινες στους νέους εικονικούς πιλότους να πετάνε online ή offline;

     Ανεπιφύλακτα να πετάει online. Αν θέλει να μάθει 5 πράγματα, πρέπει να πετάει online. Γιατί μόνος του κάποιος είναι πολύ δύσκολο να μάθει ποτέ τίποτε ή θα κάνει κάποια πράγματα "στραβά" και κανένας δε θα είναι εκεί να τον διορθώσει.

  • Θεωρείς ότι το Flight Simulator είναι εξάσκηση για την πραγματική σου καριέρα σαν πιλότος;

     Παιδιά αυτό είναι αλήθεια. Ήξερα τα όργανα πολύ πριν μάθω για αυτά στην εκπαίδευσή μου. Μπορούσα να διαβάζω χάρτες, ενώ ακόμα ουσιαστικά, δεν έχω μάθει να διαβάζω χάρτες στην πραγματική μου εκπαίδευση. Όπως επίσης να οργανώνω ένα flight plan route, πράγμα που είναι σε πολύ προχωρημένο στάδιο στη σχολή και κάποιοι στο δικό μου επίπεδο δεν ξέρουν ακόμα να το κάνουν. Αν γνωρίζουν κάτι γύρω από αυτό, είναι τόσο όσο χρειάζεται κάποιος για τις εξετάσεις. Επίσης οι online πτήσεις είναι μια τρομερή εξάσκηση πάνω στις ραδιοεπικοινωνίες. Απλά θα πω ότι πέρασα το κομμάτι των ραδιοεπικοινωνιών και στο PPL και στο ATPL με μεγάλο βαθμό, χωρίς να διαβάσω καθόλου! Είναι επίσης πολύ καλή πρακτική εξάσκηση και στην εκτέλεση των διαφόρων διαδικασιών, όπως στον κύκλο του αεροδρομίου. Έκανα τη διαδικασία αυτή στο flight simulator πριν το κάνω στην πραγματικότητα. Γι’ αυτό και λέω ότι κάποιος μπορεί να εμβαθύνει στον εξομοιωτή, στον βαθμό που είναι διατεθειμένος να το κάνει.

  • Όταν θα γίνεις με το καλό επαγγελματίας πιλότος, πιστεύεις ότι θα χάσεις το ενδιαφέρον σου για το flight simulator;

     Όχι παιδιά σε καμία περίπτωση, γιατί πρώτα απ'όλα έχω πολύ καλούς φίλους και στο δίκτυο του IVAO που πετάω και στην Olympic Air Virtual που είσαστε και εσείς. Φτάνει να μην καταλήξω σαν τον πιλότο του 777 της Malaysia Airlines, που από το flight simulator βρέθηκε να χαθεί στον Ινδικό ωκεανό.

  • Ξέρουμε ότι αναλαμβάνεις χρέη virtual ATC στο δίκτυο του IVAO. Τι σε έκανε να ασχοληθείς με αυτό;

     Μπορεί να γελάσετε αλλά μπήκα σε αυτό το "τρυπάκι", γιατί ήθελα να μπω στα HEADS QUARTERS του IVAO και να παίρνω μέρος στις εξετάσεις του σαν πιλότος. Όταν γίνονται οι εξετάσεις του IVAO, οι λεγόμενοι πιλότοι των HEADS QUARTERS αναλαμβάνουν να  κάνουν τα διάφορα emergency για να τεστάρουν τους υποψήφιους controller. Για να μπορεί κάποιος να είναι στα HQ θα πρέπει να έχει ένα χρυσό αστέρι, δηλαδή να είναι aerodrome controller και επίσης να έχει και πτυχίο Senior Private Pilot σαν πιλότος του IVAO.

  • Μιας και αναφέρεις τις On Line Πτήσεις και τα δίκτυα τους. Ξέρουμε ότι πετάς και στα 2 δίκτυα, μπορείς να μας πεις τα θετικά και τα αρνητικά τους κατά την προσωπική σου άποψη;

     Όσον αφορά το επίπεδο των ελεγκτών και στα δύο δικτύα στην Ελλάδα είναι πάρα πολύ καλό. Από εκεί και πέρα το μόνο αρνητικό που βρίσκω εγώ στα δύο δίκτυα είναι το fsinn για τη VATSIM, που μου προκαλεί προσωπικά πολλά προβλήματα στο pc μου, αλλά και το IVAP του IVAO που αν κολλήσει ή κρασάρει για οποιονδήποτε λόγο το flight simulator, εξακολουθεί και σε δείχνει online και πρέπει να το έχεις στο μυαλό σου να το κλείσεις.

     Από πλευράς οργάνωσης βλέπω ότι ο IVAO από μόνος του σαν οργανισμός οργανώνει group flights και αρκετά events, tours και εκδηλώσεις, ενώ στη VATSIM ότι κάνουν το κάνουν οι Virtual Airlines κατά την προσωπική εμπειρία που έχω.

 

     Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε ιδιαίτερα το φίλο Σάκη Γαλάνη για τη συζήτηση που είχαμε και να του ευχηθούμε καλή σταδιοδρομία στη νέα του καριέρα και πάντα clear skies!!! Ακολουθεί ένα προσωπικό βίντεο του Σάκη, μέσα από το Piper Warrior 3, σε μια πτήση από τα Μέγαρα στη Θεσσαλονίκη.

     Για το FlightSimmer.GR
      Γιάννης Ευαγγελινός   
      Παναγιώτης Νάστος